Tiedote 13.10.2023 Jämsän Terveyden palvelut siirtyvät Keski-Suomen hyvinvointialueelle vaiheittain

Jämsän sosiaali- ja terveyspalvelut siirtyvät vaiheittain Jämsän Terveys Oy:ltä Keski-Suomen hyvinvointialueelle. Ensimmäisenä siirtyvät suun terveydenhuolto ja dialyysiyksikön palvelut 1.1.2024. Toimipisteet ja tuttu henkilökunta säilyvät siirron yhteydessä ennallaan.

Keski-Suomen hyvinvointialue ja Jämsän Terveys Oy
Tiedote 13.10.2023

Jämsän Terveys Oy:n palveluita siirtyy hyvinvointialueen vastuulle neljässä aallossa vuoden 2024 aikana. Ensimmäisenä 1.1.2024 siirtyvät suunterveydenhuollon ja dialyysiyksikön palvelut. Toisessa vaiheessa 1.4.2024 siirtyy vanhuspalveluiden kokonaisuus ja 1.8.2024 perhekeskuksen, mielenterveys- ja päihdepalvelut sekä perusterveydenhuollon kuntoutuksen palvelut. Kaikki muut palvelut sopimuskauden päättyessä 31.8.2025. Palvelut siirtyvät osaksi hyvinvointialueen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita.

• Palvelut siirtyvät hyvinvointialueen tuottamaksi vaiheittain ja palveluiden toiminta jatkuu Jämsässä edelleen. Haluamme tarjota toimivat, ihmislähtöiset ja turvalliset palvelut niin jämsäläisille kuin kaikille keskisuomalaisillekin, kertoo sosiaali- ja terveyspalveluiden toimialajohtaja Kati Kallimo Keski-Suomen hyvinvointialueelta.

Osana hyvinvointialueen muuta palveluiden järjestämistä järjestetään palvelut myös jämsäläisille. Tulevaisuuden palvelut rakennetaan yhdessä ja hyvässä yhteistyössä Jämsän asukkaita, päättäjiä ja muita sidosryhmiä kuunnellen. Asukkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa käydään tiivistä vuoropuhelua sopimuskauden jälkeisiä palveluja suunniteltaessa.

Jämsän Terveys Oy:ltä siirtyvien palveluiden lähes 500 työntekijää siirtyvät osaksi hyvinvointialueen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotanto-organisaation mukaista rakennetta.

• Meille on hyvin tärkeää, että siirtymä sujuu hyvin ja hallitusti niin asiakkaillemme kuin henkilöstöllekin. Olemme ottaneet henkilöstön mukaan muutoksen valmisteluun, sanoo Jämsän Terveyden toimitusjohtaja Seppo Kariniemi.

Jokilaakson sairaalan perusterveydenhuollon päivystykselle haetaan jatkoaikaa

Perus- ja erikoissairaanhoidon palveluiden tuottaminen jatkuu palvelusopimuksen mukaisesti. Perus- ja erikoissairaanhoidon palveluita on tuotettu Jokilaakson Terveydessä. Keski-Suomen hyvinvointialue on hakenut sosiaali- ja terveysministeriöltä poikkeuslupaa ympärivuorokautisen perusterveydenhuollon päivystyksen järjestämisen jatkamiseen Jokilaakson sairaalassa ajalle 1.1.−31.12.2025.

Lisätietoja:

Kati Kallimo, toimialajohtaja, sosiaali- ja terveyspalvelut, Keski-Suomen hyvinvointialue, p. 050 442 2302, kati.kallimo@hyvaks.fi

Seppo Kariniemi, toimitusjohtaja, Jämsän Terveys Oy, p. 050 400 8996, seppo.kariniemi@pihlajalinna.fi