Tiedote 31.1.22: Koronarokotuksiin aikoja runsaasti vapaana vielä tälle viikolle, rokotteen voi tulla ottamaan myös ilman ajanvarausta maanantaista perjantaihin Jämsän liikuntahallin rokotuspisteellä (Keskuskatu 16)

THL suosittelee kolmatta koronarokotetta kaikille 18 vuotta täyttäneille sekä voimakkaasti immuunipuutteisille 12 vuotta täyttäneille. Jämsäläisistä kolmannen koronarokotuksen on saanut 56 % 12 vuotta täyttäneistä (koko Suomessa 50 %), yli 10 000 henkilöä, eli valtaosa heistä, joilla annosväli tämän mahdollistaa.

Kolmanteen koronarokotukseen voivat tulla kaikki 18 vuotta täyttäneet, kun toisesta rokotuksesta on kulunut 4 kuukautta. Sairauksien vuoksi riskiryhmiin kuuluvat ja 60 vuotta täyttäneet voivat tulla rokotukseen, kun toisesta annoksesta on kulunut 3-4 kuukautta. Voimakkaasti immuunipuutteisille suositellaan kolmatta annosta, kun toisesta annoksesta on kulunut vähintään 2 kuukautta.

Rokotuspisteellä annetaan edelleen myös ensimmäisiä rokotteita 12 vuotta täyttäneille kuntalaisille, ja toisia rokoteannoksia, suositeltu annosväli on 6–12 viikkoa.

Koronataudin sairastaneille ja yhden rokoteannoksen saaneille tarjotaan tehosteena toista rokoteannosta. Toinen rokoteannos toimii taudin sairastaneilla samoin kuin kolmas rokoteannos henkilöillä, jotka eivät ole sairastaneet koronavirustautia. Lisätietoa koronataudin sairastaneiden rokotuksista Vaikuttaako sairastettu koronavirustauti rokottamiseen? - THL

Neljänsiä koronarokoteannoksia annetaan 12 vuotta täyttäneille voimakkaasti immuunipuutteisille. Tehosteannoksen voi antaa, kun kolmannesta annoksesta on kulunut 3–4 kuukautta.

Jämsän liikuntahallin rokotuspisteellä rokotuksia annetaan vielä tämän viikon (vko 5) joka arkipäivä (ma-ti klo 9-15, ke 9-17, to 9-15, pe 9-14). Tähän mennessä kolmannen rokotteen on voinut saada kaikki ne jämsäläiset, joilla suosituksen mukainen annosväli tämän mahdollistaa.

Jatkossa osalla kuntalaisista suositusten mukaiset annosvälit toteutuvat vasta myöhemmin ja rokotusaikoja suunnitellaan tämän mukaisesti keväälle.

Viikosta 6 (7.2. lähtien) liikuntahallin rokotuspisteellä rokotuksia jatketaan keskiviikkoisin sekä ajanvarauksella että walk in -ilman ajanvarausta klo 9-17.

Rokotuksia annetaan myös kaikilla terveysasemilla ajanvarauksella.

Rokotusaikojen kysynnän ja tarpeen mukaan rokotuspäiviä lisätään tarvittaessa.

Rokotusajanvaraus
Ajat ovat varattavissa sähköisen ajanvarauksen kautta tästä linkistä.

Rokotusneuvonta ja ajanvaraus puhelimitse:
Jämsä ja Koskenpää p. 040 7560 744 (ma-to 9-15, pe 9-14)

5- 11 vuotiaiden lasten rokotukset jatkuvat neuvolassa ajanvarauksella
THL suosittelee koronarokotusta 5-11 vuotiaille sairauksien vuoksi riskiryhmiin kuuluville lapsille ja 5-11 vuotiaille lapsille, joiden lähipiirissä on voimakkaasti immuunipuutteisia henkilöitä. Rokotusta tarjotaan myös kaikille muille 5-11 vuotiaille. Rokotuksia annetaan Jämsän neuvolassa. Ajan rokotukseen voi varata oman terveydenhoitajan kautta puhelimitse.

Jämsän Terveys Oy

NOUDATATHAN SEURAAVIA OHJEITA TULLESSASI KORONAROKOTUKSEEN

• Tule rokotukseen vain terveenä
• Käytä kasvomaskia