Tiedote 4.12 Jämsän Terveys Oy:n tuottamat suun terveydenhuolto- ja dialyysipalvelut 1.1.2024 osaksi Keski-Suomen hyvinvointialuetta

Jämsän Terveys Oy:n aiemmin tuottamat sosiaali- ja terveyspalvelut liittyvät vaiheittain osaksi Keski-Suomen hyvinvointialueen palveluita.

Keski-Suomen hyvinvointialue
Tiedote 4.12.2023

Ensi vuoden alusta alkaen Keski-Suomen hyvinvointialue tuottaa jämsäläisille suun terveydenhuollon palvelut Jämsän ja Kuoreveden hammashoitoloissa sekä dialyysiyksikön palvelut Jokilaakson sairaalassa. Näiden palveluiden työntekijät siirtyvät Keski-Suomen hyvinvointialueelle liikkeenluovutuksen periaattein eli niin sanottuina vanhoina työntekijöinä. Siirtyviä työntekijöitä on noin neljäkymmentä. Samat tutut työntekijät jatkavat toimintaansa samoissa tutuissa toimipaikoissaan. Muutos ei edellytä asiakkailta toimenpiteitä.

Muutoksen yhteydessä vain Jämsän suun terveydenhuollon palvelunumero muuttuu. Suun terveydenhuollon uusi palvelunumero on 1.1.2024 alkaen 014 336 5500 ja se palvelee arkisin kello 8–16. Tästä numerosta voi myös perua saman päivän vastaanottoaikoja aamuisin kello 7.30–8.00.

Suun terveydenhuollon sähköinen Hitportal-asiointipalvelu toimii kuten ennenkin. Sen kautta voi tarkistaa jo varatun vastaanottoajan sekä siirtää tai perua ajan. Hitportalin kautta voi myös lähettää viestin hammashoitolaan tai täyttää esitietolomakkeen. Myös tekstiviestipalvelu ajan perumiseen tai jo varatun ajan tarkistamiseen toimii samassa numerossa, 050 309 2491, kuin aikaisemmin.

Vaiheittainen liikkeenluovutus etenee kolmessa vaiheessa vuonna 2024

Suun terveydenhuollon ja dialyysiyksikön palveluiden jälkeen toinen vaihe koskee huhtikuun alussa vanhuspalveluiden kokonaisuutta. Kolmannessa vaiheessa elokuun alussa myös perhekeskuksen, mielenterveys- ja päihdepalveluiden sekä perusterveydenhuollon kuntoutuksen palvelut tulevat osaksi Keski-Suomen hyvinvointialuetta. Liikkeenluovutus koskettaa vuoden 2024 aikana yhteensä lähes 500 työntekijää.

Muut terveydenhuollon palvelut Jämsän Terveys Oy tuottaa edelleen Keski-Suomen hyvinvointialueelle sopimuskauden loppuun 31.8.2025 asti.

Lisätietoja:

• Sinikka Hakio, ylihammaslääkäri, suun terveydenhuolto, sinikka.hakio@hyvaks.fi, p. 050 597 7203 • Kukka-Maaria Leivonen, ylihoitaja, suun terveydenhuolto, kukka-maaria.leivonen@hyvaks.fi, p. 040 719 1550 • Marja Miettinen, ylilääkäri, dialyysi marja.miettinen@hyvaks.fi, p. 014 269 5042 • Minna Kinnunen-Flyktman, ylihoitaja, dialyysi, minna.kinnunen-flyktman@hyvaks.fi, p. 046 921 4517 • Tiina Koponen, Jämsän liikkeenluovutuksen projektipäällikkö, tiina.koponen@hyvaks.fi, p. 050 311 8075 • Kati Kallimo, toimialajohtaja, sosiaali- ja terveyspalvelut, Keski-Suomen hyvinvointialue, kati.kallimo@hyvaks.fi, p. 050 442 2302